Sion strategie naar green

KLANT

Het Voorlichtingsbureau Brood verzorgt namens de Nederlandse bakkerijsector collectieve communicatie over brood naar de consument. Het bureau is onder andere organisator van het Nationaal Schoolontbijt.

BEHOEFTE

Ontwikkel een landelijke consumentencampagne om de consumptie van volkorenbrood te bevorderen. Benadruk vooral de lekkere smaak en de gezonde werking van volkorenbrood. De campagne is gericht op iedereen die gezonder wil eten, vooral ouders met kinderen. Gevraagd is om een cross-mediale campagne, met sowieso componenten als POS-materiaal, printcampagne, online acties, sampling.

RENDEMENT

Na de lancering van de cross-mediale campagne ‘Wat je ook doet, volkoren is altijd goed’ is de doelgroep op verschillende manieren en evenementen in contact gekomen met deze boodschap. Het was te zien bij de bakkers en retailers tot op treinstations en zelfs de Alpe d’huez waar gesampled werd, van printcampagnes in oa de LINDA. tot online campagnes en ook was het te horen op de radio! Hierdoor is de bewustwording bij de consument gegroeid en de vraag naar volkorenbrood bij supermarkten en bakkers zichtbaar verhoogd.

Geleverde diensten

icon-brains
icon-looks
icon-show

Bekijk ook andere cases

Laat je inspireren!

'The Meatlovers' is het nieuwe vleesmerk van Jan Zandbergen

Online platform waarbij beleven en ontdekken centraal staat!