dijk-van-dijk-blog-header-1
1732 keer gelezen

A new Masterpiece of a Master Grower

Échte verhalen spreken aan!

Robin van Dijk is Meesterkweker en het gezicht van zijn merk Dijk van Dijk.
Bekijk de AFTERMOVIE van een zinderende introductie...


A HYDRANGEA WONDERLAND
Vrijdagochtend 10 maart opende Dijk van Dijk de deuren van de kwekerij. Meteen als je de nieuwe entree binnenkomt, sta je oog in oog met een levensgroot portret van 'Meesterkweker' Robin van Dijk. ‘Don't tell people your dreams. Show them.’ staat erbij. En zodra je daarna de drempel over stapt, begrijp je dat. Je stapt een ware ‘Hydragea Wonderland’ binnen.

Merken met een menselijk gezicht doen het goed

Merken met een menselijk gezicht doen het goed
Robin van Dijk is sinds kort het gezicht van zijn nieuwe merk Dijk van Dijk. Ook Robin moest wel een drempel over - lees hieronder over de Making of -, toch is dit waar hij en zijn familie in geloven: 'De wereld wordt steeds transparanter, mensen willen weten wie het product heeft gemaakt, hoe en waarom. Échte verhalen spreken aan. Ik wil graag mijn visie op mijn vak en de markt delen, met mijn collega's, klanten en de consument.'

Master grower meets MasterBBQ-er
Robin speechte, en ook zijn gepassioneerde vader Leen van Dijk en zijn broer Marc van Dijk. Samen zijn zij de derde generatie meesterkwekers. Ook Jord Althuizen was er, dé BBQ-kok, de eerste en beste in zijn klasse: de bbq-foodtruck! (Het vlees smolt op je tong, maar dat terzijde! ; ) Robin en Jord herkenden veel in elkaar. Beiden zijn het gepassioneerde vakmannen die veel in elkaars werkwijze herkennen. ‘You have to live the brand’, aldus Jord: ‘met andere woorden, blijf met je voeten tussen de planten staan, want dit kan alleen als je je merk ‘ademt’ en nu ook echt bént’.

De eerste ‘Smoked hortensia’!
Jord had ook de eer om de eerste ‘Smoked Hortensia’ van Robin in ontvangst te nemen. Dit is de nieuwste ‘Masterpiece’ van Dijk van Dijk: de eerste ‘zwartgeblakerde’ hortensia ooit, die met zijn zwarte bloemen een heel mooi uiterlijk heeft gekregen.

Na de officiële onthulling van het nieuwe merk door het hele team van Dijk van Dijk, speelde de band Sven Hammond (bekend van oa DWDD) de sterren van de hemel, die te zien waren onder het kasdek waar het feest plaatvond, temidden van de schitterende hortensia’s.

Een zinderende introductie...


De makers & making of!

We begonnen met de fotoshoot met een prachtig (vrouwelijk) fotomodel en bloemkunsternaars van The Wunderkammer. Dat was het eerste idee en ook die beelden zijn prachtig. Maar toen kende ik Robin nog niet goed en had ik hem nog niet gefotografeerd. Zijn portret was gelijk raak. Zijn blik straalt uit wie Robin is: observerend, zeker en rustig, een echte Meesterkweker. Een bijzondere uitstraling die opvalt en aantrekt.
Door zijn portret werd langszaam iedereen duidelijk dat niet het fotomodel maar híj het gezicht van zijn merk moest worden. Het past zo goed: echte merken vertellen echte verhalen. En Robin’s visie, passie en verhalen zijn écht. Betoverend echt. En zijn uitstraling past goed bij het meesterkwekerschap van Dijk van Dijk. Zie hier ‘de Floris van Bommel van de sierteelt'!

Lees hier mijn visie over deze nieuwe manier van marketing, in mijn blog:
'Human to human, de marketing van morgen. Merken met een menselijk gezicht doen het goed'!

Portretten van gepassioneerde vakmannen!
De vraag wie het portret van Robin schoot, is veelvuldig gesteld. Dat deed fotograaf Marco Zwinkels! Hij schiet pure portretten, met een rauw randje. Precies wat ik nodig had voor Dijk van Dijk. We hebben de oudste schuur gezocht op de terreinen van Dijk van Dijk. En ‘that’s where the magic happened’! : ) Zie hier op de website van Dijk van Dijk: de portretten van de gentlemens en tegelijkertijd toch ook stoere vakmannen. En je ruikt de geur in de kas bijna: geen bloeiende planten, maar aarde op de betonnen vloer, algen op de poten en bezems op een rijtje. Een kwekerij, zoals een kwekerij hoort te zijn.


Het (online) dagboek van een Meesterkweker
De passie, het vakmanschap, de meeste bijzondere hortensia-soorten: je beleeft het helemaal op de website van Dijk van Dijk. Robin vertelt over zijn visie op zijn vak en de markt. Bloed, zweet en waarschijnlijk ook tranen kostte het Panorama Studios om dit online ‘meesterwerk’ tot stand te brengen. We zijn beiden supertrots op het eindresultaat. Michel van Vliet en Wesley van Duffelen waren verantwoordelijk voor de technische uitvoering: “Voor de nieuwe website voor Dijk van Dijk is gekozen voor een unieke opzet met een split screen masonry scroll-up. Het is een website die heel duidelijk de merkbeleving onderstreept. Voor ons zijn dit de krenten in de pap. Een webproject waarin we de vrijheid kregen en de nieuwste technieken konden uitproberen. Wij zijn erg tevreden over het resultaat.”

Alle mensen BEDANKT, die hebben bijgedragen om dit merk tot een succes te maken!
Maar bovenal Familie van Dijk: het vertrouwen en de inspiratie om dit te kunnen neerzetten, geweldig, bedankt! ; )

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Een nieuwe masterpiece!

Je hebt het hele artikel gelezen! :-) 
Deel dit onderwerp met je netwerk

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Vers nieuws als eerste in je mailbox...