IMG_1242-kleiner3
893 keer gelezen

Wów: The Avocado Show!

Ondernemen met een neus voor de markt

Ik ben net met een paar sectorgenoten naar de Food Inspiration Day geweest. Een van de mooiste dagen van het jaar, zoveel inspiratie kun je daar opdoen. Ik leer hier hoe prachtige praktijkcases in food succesvol kunnen zijn en bedenk me meteen hoe we hiervan kunnen leren in flowers. Eén succesverhaal wil ik daarom met jullie delen. Een verhaal dat laat zien hoe de wereld veranderd is én hoe belangrijk ‘een neus voor de markt’ is. 

Op het podium stond de Amsterdamse reclamejongen Ron Simpson die vertelde dat hij samen met een maat ‘gewoon iets cools in food’ wilde doen. Dat werd ‘The Avocado Show’. Een restaurant waar de avocado de boventoon voert (en hóe: check hun social media!). Hij zei: ‘we hebben geen verstand van food, maar wel van internet’. Dat mag duidelijk zijn. Online waren er al 212 miljoen interacties en 50.000 fans op Facebook én Instagram nog voordat ze open gingen.

En dan komt ‘de neus voor de markt’ om de hoek kijken. Want wat kun je hier nu mee als sector? Velen belden of ze de avocado’s mochten leveren. Shawn Harris zag meer in een win-win-deal. Wie anders dan deze ‘avocadokoningin’ wilde deelgenoot worden van dit succes? Ze stopte er vijf miljoen euro in. Daar kreeg ze de beste avocado-campagne ooit voor terug. Het revenu van het imago van de avocado voor een marktleider als Nature’s Pride is al goud waard. Het restaurant is sinds de opening volgeboekt. En zij willen ‘The Avocado Show in every cool city across the globe’. Ik geloof erin: de power van twee gevleugelde reclamejongens die met hun concept de wereld veroveren, gecombineerd met de know-how en investeringskracht van Shawn. Een gouden samenwerking. En dat blijkt, in Quote vertelt een van de bedenkers: 'Nog voor de opening stroomden er al meer dan 80 franchise aanvragen binnen en inmiddels staat de teller op ruim 150 geïnteresseerde partijen vanuit de hele wereld.’







Zo zie je dat een samenwerking met een ander type speler ineens een volgende stap kan zijn. In deze veranderende wereld worden nieuwe successen van buitenaf verwacht. Lucas Vos doet wat betreft zijn neus voor de markt niet onder aan Shawn Harris: hij heeft ervoor gezorgd dat dit soort nieuwe concepten op een presenteerblaadje worden aangereikt door Let it grow. Allemaal potentiële successen, met een enorme innovatiekracht die meestal op zoek zijn naar investeringskracht en een partner met know-how.

Ondernemers en marketeers, doe er je voordeel mee!

Je hebt het hele artikel gelezen! :-) 
Deel dit onderwerp met je netwerk

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Vers nieuws als eerste in je mailbox...