voorbeeld
1332 keer gelezen

Meerkat jij al?

Live je videostreams delen via twitter

Zo werkt Meerkat

 Wat heb ik er nu eigenlijk aan?

Dat Meerkat een leuke app is voor privé is duidelijk. Je bent op vakantie en je wilt het paradijselijke strand laten zien? Of je bent bij dat gave concert? Voila!

Maar kun je Meerkat ook voor je merk inzetten? Het antwoord is ja! Met Meerkat kun je via video content een extra beleving geven aan je merk. Meerkat wordt nu nog vooral gebruikt door innovators. Ben je dus een merk die innovators aanspreekt? Dan mag je eigenlijk niet ontbreken. En als de populariteit van de app zo blijft groeien, duurt het niet lang of de majority sluit ook aan.

Hoe kan Meerkat je merk versterken?

Waarschijnlijk ontwikkel je al diverse merkactivaties. Maak naast een posting op Twitter, Facebook en/of Pinterest daar nu ook een live stream van:

  • Introductie van een nieuw product
  • Product demonstraties
  • Kijkje achter de schermen van je organisatie, een evenement
  • Interview of speech
  • Eigen workshops

Je stuurt vooraf naar je contactenlijst een berichtje met de link naar de livestream. Ook kun je vooraf – via Twitter en Facebook – je livestream aankondigen. Gebruik een pakkende hashtag, zodat er ook gereageerd kan worden.

Past het in je strategie?

Bezint eer ge begint. Bedenk voordat je Meerkat gaat inzetten of dit kanaal past bij je doelgroep en je doelstellingen. Is je doelgroep überhaupt al aanwezig of is dit nog te vroeg? Ga eerst eens Meerkat gebruiken en kijk hoe anderen het doen. Op de site http://www.meerkatstreams.com/ vind je de livestreams die op dat moment live zijn.

Meerkat is nu al een van de meest besproken apps van 2015, maar vooralsnog is de app alleen te downloaden voor Apple's iOS. Het is niet duidelijk wanneer de officiële app voor Android uitkomt.

 

 

 

 

 

 

Je hebt het hele artikel gelezen! :-) 
Deel dit onderwerp met je netwerk

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Vers nieuws als eerste in je mailbox...